Chovejme se tak, aby skály zůstaly v dobrém stavu i pro další generace!
Aktuální lezecké
podmínky pro dnešní
den ještě nebyly
stanoveny!

Skály
Co je potřeba vědět a znát,
když jedu lézt na
Hruboskalsko?
Oddílové zájezdy
... zpět do přehledu článků
Meteora podzim 2015

Skalák je zavrenej, inverze, je cas, patlat se ve vzpomínkách. Vzhledem k tomu, že jsem odmítl jet po zemi proti toku Syranu a hledat otevrený prechod do Srbska, najali jsme si tentokrát, za neco pres šest, ocelového ptáka.

20. zárí, v Soluni jsme natotata, v pujcovne vzít buklý auto a tradá na "naše" hrište.

Helenu a Vojtu jsme doplnili já a Michal. Po zemi za námi odvážne dorazili Aleš s Jurou, prý to celkem šlo.

Do dneška tu je nekolik týdnu jasno a 30.

To se však má následujícího dne zmenit.

Pondelí a úterý prehánky v celé škále intenzity. Pokolikáté už. Nejak to zkousávám a v pršiplášti rekognoskuji volné smery v oblasti.

No a vecer, pokolikáté už, nastrídacku Mája s Fešákama.

Myslím, že pohnutky, které nás každý vecer táhnou do hostince jsou pochopitelné.

Z úterka na stredu se pocasí konecné umoudrilo, tak celí nadržení vyrážíme. Polezem ve ctyrech, v kolchozu, vybírám tedy NO kantu na Wachtera V+.

Pohled za 3. štandu na 2. První, prodojená a zelená délka za IV byla peklo.

Pak už pekný, paráda. Konecne to, proc jsme tady.

Delat by se dalo cokoliv. Mít 10 sušicek a prázdný kamion, dali by se sbírat houdy. Byly jich tu na každém kroku metráky.

A nejen praváci a kovári. Stejne tu bylo poseto prý vzácnou a jedlou muchomurkou císarskou, která se jako delikatesa podávala na dvorech rímských císaru a papežu.

Další den, ve ctvrtek, jsme vyrazili na Ambárii. Vybrali jsme méne známou, paralelne se Sneckelwandem vedoucí trídélku, "Pokoj s vyhlídkou" za V+

Vojta v 1. délce.

Nic dalšího se mne tu nechce, odcházíme k panu domácímu, Boufidovi, na frapé, s tím, že pak dáme neco na Doupanáka.

Vybírám si novejší sportovku Daidalos V+ a jsem unešen. Michal s Helenou lezou vpravo 1.délku, tuším Isiodory.

Jura s Alešem v prvních dvou dnech lezou Anapafsaskantu VI- a Hypotenusu VI.

Vecer však, svete div se, prší. A ráno, snad jen s vetší intenzitou, nemlich. Co delat. Volíme výlet pres gyros a cukrárnu do sektoru, kde jsem ješte nebyl.

Ten žlutý kout vpravo je volný. A je to vež. Kde to je, he he, nereknu.

Pak autem pres Vlachavu, docela se vycasilo, a zpátky na barák.

Ráno neprší, ale leje. Jura s Alešem odjíždí, my se nakonec rozhodujem omrknout asi 50km vzdálenou, snad nejhodnotnejší vápencou oblast severu- Pyli. Treba tam pršet nebuda a neco vylezem.

Prší.

Krátká procházka kanonem, je tu nádherný 500 let starý most. a kavárna. Ty hlavní lezecké sektory jsme nenašli, nemeli jsme chut ani pruvodce.

Další den, v sobotu, je zase hezky. Jak kdyby se nechumelilo.

Vybírám dlouhatánskou Stenu kvetin VI+ na Ducha svatýho. Je to na jih a vystrcené. A Vojta v sedle ješte nebyl. Chvíle kochání než to oschne a jupí. Skála schne pred ocima.

Vojta dolézá na 3. štand.

Selfí (nebo selfý ?) na vrcholu. Jak patrno, tyto nové techniky vyžadují od nás starších pekelné soustredení.

Pak ješte na vež Sv.Jirí Cestu asketu V+. Ta je na rozdíl od té první krátká, v severu, mokrá a odvážná (aspon za daných podmínek).

No a vrcholovou z Jirího by se to dalo ukoncit. Pak už jen poslední fešáci (ouzo na cestu) a v pondelí autem do Solune, letadlem nach Prág a domu.