Chovejme se tak, aby skály zůstaly v dobrém stavu i pro další generace!
0
Aktuální lezecké
podmínky pro dnešní
den ještě nebyly
stanoveny!

Skály
Co je potřeba vědět a znát,
když jedu lézt na
Hruboskalsko?
Oddílové zájezdy
... zpět do přehledu článků
švédský Bohuslan 2014

Pri castých návštevách recké Meteory nám vrtalo hlavou, kdo že nám to tak casto vyžírá první prelezy zapadlých a casto spore jištených cest. Samí Larssoni, Ericsoni a jím podobní z jakéhosi švédského Bohuslanu. Sojkin nekde vypátral film o oné oblasti a bylo rozhodnuto, tam musíme.

oddílový znak, který v Meteore vídáme casto

 

Pri promítání u Zrcadlové kozy se upekla formace, Holis (díky) , coby jazykove zrucný vymailoval rezervaci chaty a zajistil pruvodce, Blesk nechal udelat expedicní trika a 2. kvetna jsme v poctu 18 kusu vyráželi smer Rostock. Pres noc trajektem do Trelleborgu (zpátecní za 5000 Kc na auto)  a 400 km po dálnici do rozlehlé oblasti Bohuslanu.

pred nalodením

 

Sestava nemela (na rozdíl od místní žuly) vážnejších trhlin:

zleva stojící: Ondra a Vláda Sojkovi, Tomáš Homolka, David a Kristýna Obrocníkovi, Dedas, Libor Louda, Šoumen, Ála Drahonovská, Nedori a Štepán Mlejnkovi, Blesk Janoušek a Martin Kulejta

sedící: Ifka Fuchsová, Ála Sojková, Muf, Bojsa a Gomi.

 

Oblast je roztroušena pri pobreží severne od mesta Uddevalla. Je tvorena z asi 50 žulových sektoru s výškou do 80 metru. Jištení je ve valné vetšine vlastní, coky a frendy. Nýty jsou jen tam, kde je to bezpodmínecne nutné (chápej opravdu bezpodmínecne !)  Vzhledem k velkému množství trhlin je však vetšina cest zajistitelná výborne. Klasifikace je tradicní švédská, cirka o stupínek tvrdší než UIAA.

Ceny vetšiny potravin jsou jako u nás, lec ve švédských korunách. Pri pomeru 1:3 vše vychází pomerne draho, benzín je za cca 15,- SK.

chata leží v centru oblasti s dojezdem do nejlepších sektoru mezi 2 a 20km

 

Odpoledne jsme se rozptýlili omrknout materiál do oblastí poblíž. Vzhledem k tomu, že v každé oblasti je jen pár krásných cest v dané obtížnosti, jezdili jsme lézt vždy rozdeleni na 2 a 2 auta.

Slunícko, 15 stupnu, paráda. V nedeli jedeme do Halleru, perly oblasti, druhá posádka jede navštívit Valserod.

stena Halleru 

 

príprava na výstup

 

Bojsa s Ondrou lezou dvoudélkovou ***Doktor Feg 7-

 

Martin dává kultovní stropovku **Tor Line 7-

 

Loudásek v krásném ***Mallorolu 6-

 

v oblasti je i vyhlášená boulder area

 

Další den jsme si s druhou skupinou prohodili oblasti, my jeli do Valserodu. Cesty jsme lezli vetšinou stejné, obe skupiny si dlouho do noci vymenovali informace.

Valserod,  vlevo leze Martin širocinu Torstekatet 7+, vpravo Muf v traverzu *Ungdoms slovsinn 6

 

po Martinovi zkouší širocinu Bobr, Ondra vlevo pokusuje kultovní ***Slim Line 7+ od norské legendy H.Ch. Dosetha 

 

Tomáš ve ***Vilskuddu 6-

 

Bobr v koute **Muffins 7-

 

Vecer prichází první déšt a ten pak bubnuje s drobnými prestávkami 3 dny. 

nekterí to reší spolecenskými hrami, ci cetbou v chate,

 

jiní se venují varení za chatou

 

Odpoledne jezdíme na výlety. Jednou na poznání dalších oblastí, jiní na rybolov, ondy nekam mezi lidi. 

Libor po té, co mu o fous utekla kosatka

 

mestecko Bovallstrand

 

po výstupu na kopec nad mestem

 

Na jeho úpatí jsou staroveké petroglyfy, jejichž symboly daly námet na oddílový znak místního BKK.

Tretí den už to nekterí nevydrží a jedou zkusit jeskyn u Udevally- sportovní oblast Vindon.

Další den je krásne, jak kdyby se nechumelilo, cást si jede zopakovat Haller, zbytek nás jede do Vettekullenu. Vše je ale proteklé, tak dáváme každý aspon neco, pak se presouváme na Hallinden.

Kluci v Halleru potkávají spoluautora asi nejtežší širociny sveta Century Crack-

Peta Whittakera (- ten vlevo, ti naši si to vylezou až za pár let)

 

Ten tu má v plánu být 5 týdnu, nacvicuje místní odvážnou Dredline E9 6c brit. (8+ místní) a má rozpracovaný vlastní projekt za Canapem.

Ondra s Bojsou si s horním zkouší jinou pecku stejné klasifikace ***Minaret 8+

 

Hallinden, 60 m vysoká stena, po Halleru jedna z dalších pecek kraje  

 

Další, poslední den si každá posádka vybírá, co jeho srdci nejbližší. Dve auta nás jedou do Galgeberget, kterou jsme si zrekognoskovali za dešte.

Šoumen, pak i Nedori a Bojsa lezou ***Masken 7/7+

 

Další pecku oblasti **Bagatell 6+/7- dávám po ostatních i já                                                       (zdánlivá roztresenost  zpusobena chybou fotografa, nikoli mým stavem)

 

Na louce pod západní stenou Galgebergetu pozvolna balíme,

 

v 16.00 se scházíme s ostatními auty na urceném parkovišti a záhy vyrážíme pres Gotteborg zpet na trajekt.

krásný lanový most pres fjord u Uddevally

  

 

Po 9 dnech jsme v nedeli na obed doma. A záverem- já se vrátím.

Zdroje:  foto: já a Bojsa

Pruvodce oblasti: www.27crags.comhttp://www.bohusbergen.se/forare

Stránky oddílu BKK: http://www2.idrottonline.se/BohuslansKlatterklubb-Klattring/

Treiler ke Crackoholiku:  http://www.youtube.com/watch?v=WYE7FBO09As

 

 

Gomi, 24.5.2014

  



TJ Český ráj
430 historických fotek

Foto: Maják - Jeschkeho spára, 12. 6. 1944, Z. Alik Gräf, F. Matoušek

Historie
Ostatní
Přihlášení administrátora:
 Jméno:
 Heslo:
Fulltext vyhledávání v článcích:
 
Redukovaná mobilní verze
hruboskalsko.cz, 2004-2018
kontakt: Zdeněk Strnad